Blog

Stena Drilling Menang Kontrak untuk Rig Luar Pesisir yang dibina pada tahun 1983

Bartolomej Tomic ialah editor pengurusan Jurutera Luar Pesisir....

Syarikat penggerudian luar pesisir Stena Drilling berkata pada hari Jumaat ia telah menandatangani kontrak penggerudian dengan syarikat minyak dan gas Ithaca Energy di UK. Skru Bolt Allen

Stena Drilling Menang Kontrak untuk Rig Luar Pesisir yang dibina pada tahun 1983

Kontrak itu adalah untuk pelantar penggerudian separuh tenggelam Stena Drilling Stena Spey.

Di bawah kontrak dengan Ithaca Energy, operasi pelantar di Pelantar Continental UK dijangka bermula antara 1 Jun 2023 dan 1 September 2023. Kontrak itu kukuh untuk satu telaga.

Menurut AIS pelantar itu, Stena Spey kini berlabuh di Scapa Flow.Scapa Flow ialah teluk besar yang terlindung di Kepulauan Orkney, di luar pantai utara Scotland.

Stena Spey ialah rig penggerudian, penyiapan dan kerja kerja yang dibina pada tahun 1983 oleh Daewoo di Korea Selatan.Stena Spey ialah rig kembar ponton berkembar Friede & Goldman L907 (Pacesetter yang dipertingkatkan, penstabil tiang, digerakkan sendiri, separa tenggelam di luar pesisir pantai.Sejak memasuki perkhidmatan pada tahun 1983, pelantar itu telah melalui beberapa peningkatan.

Tahun lepas, pelantar itu telah berkhidmat di UKCS, bekerja untuk TotalEnergies.Menurut maklumat yang dibekalkan awal minggu ini kepada Jurutera Luar Pesisir oleh Wood Mackenzie, terdapat 25 pelantar penggerudian separa tenggelam di Eropah, di mana 18 di bawah kontrak dan tujuh tersedia.

Stena Drilling Menang Kontrak untuk Rig Luar Pesisir yang dibina pada tahun 1983

Pencuci Persegi Selain itu, menurut Woodmac, kadar harian purata global untuk floaters tengah adalah sekitar $200,600.